sobota, 4 czerwca 2016

Wegańska tarta z budyniem i rabarbarem



(v)
Tarta na kokosowym spodzie z daktyli, z miętowym budyniem jaglanym i rabarbarem

Rabarbar. Ta roślina rośnie u mnie w ogródku już długo. Lecz to dopiero ja w tym roku się do niej przekonałem i zakochałem. Postanowiłem zarazić do niego rodzinę. W jaki sposób ich najlepiej nim oczarować? Ciastem! 
Najlepiej jeszcze zdrowym i czemu by nie wegańskim? A przy tym jakże pysznym.
Chrupiący, gryczany spód, i zwarty, miętowy budyń. Orzeźwiające połączenie.

przepis:
forma 8x22

spód
35 g suszonych daktyli
10 g oleju kokosowego
60 g mąki gryczanej
15 g mąki kokosowej
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

budyń
50 - 60 g kaszy jaglanej
1 gałązka mięty
słodzidło

kilka gałązek rabarbaru
słodzidło

Daktyle zalewamy wrzątkiem na 3-4 godziny. Odcedzamy, dodajemy olej, 3 łyżki wody z daktyli i blendujemy na gładką masę. Stopniowo dosypujemy mąki oraz sodę, i zagniatamy ciasto, wyrabiamy przez 2-3 minuty. Powinno być elastyczne, ale nie klejące. Ew. dodajemy wody lub mąki. Wyklejamy dół formy wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy przez ok. 20 minut w 180 stopniach. Studzimy.
Rabarbar kroimy na odpowiednie kawałki. Przekładamy do garnuszka, zalewamy odrobiną wody, słodzimy i dusimy do lekkiego zmiękczenia. Studzimy.
Kaszę jaglaną prażymy w garnku, zalewamy wrzątkiem i gotujemy do miękkości z gałązką mięty. Lekko studzimy, wyjmujemy mięte, słodzimy i blendujemy na aksamitny budyń. Wykładamy na spód, wyrównujemy i układamy rabarbar.
Chłodzimy w lodówce przez noc.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz