niedziela, 22 stycznia 2017

Dzień dobry #1

Dzień dobry!
no 1

Historia tego bloga jest trochę smutna. Zacząłem ją 2 lata temu, blog nazywał się Polarois i dzień w dzień publikowałem tu przepisy i pomysły na śniadania. Z każdym dniem coraz bardziej zaczynałem się fascynować gotowaniem, przeglądałem nowe przepisy i łapałem świeże inspiracje. Teraz, po półrocznej przerwie, czas wrócić do korzeni. Mimo, że na blogu jest ponad 350 śniadań, czas zaskoczyć was nowymi pomysłami!
Pierwszy posiłek gra bardzo ważną rolę, ale jeszcze do niedawna nikt o tym nie mówił. Niektórzy jedzą go od razu po przebudzeniu, a inni już w pracy, na spokojnie. Są zwolennicy gorącej owsianki z dodatkami, na słodko - bogatej w węglowodany, lecz wytrawne śniadania białkowo-tłuszczowe mają coraz więcej zwolenników! Jedni nie wyobrażają sobie poranka bez kawy, drudzy bez herbaty a trzeci bez kakao lub soku pomarańczowego. Jak jest teraz u mnie? Bardzo, bardzo różnie.


Naleśniki odsmażone na maśle z kwaśną śmietaną i malinami


 Uwielbiam naleśniki! To świetna opcja na rodzinne śniadanko. W czasie smażenia wystarczy szybko rozdrobnić twaróg z odrobiną mleka i z cukrem. Gdy zostaną, drugie życie można dać im w wytrawnej wersji, pokroić na makaron lub jak ja - odsmażyć na maśle! Zawsze smażę więcej by zostało, i zawsze schodzą wszystkie!


Tosty z ciasta drożdżowego z sosem jogurtowym i powidłami


Śniadanie z serii błyskawicznych. Gdy posiada się toster wyskakujący, to całe zadanie jest jeszcze prostsze! Ja akurat specjalnie odłożyłem kilka kawałków ciasta, ale do tego można użyć każdego czerstwego pieczywa. Wystarczy posmarować masłem lub olejem kokosowym i podsmażyć na rozgrzanej patelni.


Jajka na półtwardo i awokado


Przyznam, że nieczęsto decyduje się na wytrawne śniadania. Nieczęsto też gotuje jajka, ale czasami najdzie mnie ochota. Ta konsystencja - lekko truflowa, kremowa ale nie płynna - to moja ulubiona. Zawsze gotuje je 7 minut a potem chłodzę w zimnej wodzie. Do tego przejrzałe awokado, czyli takie, w jakim się zakochałem. Tłuszcze dostarczone w tym śniadaniu powodują, że jestem syty przez cały dzień!


Owsianka a'la masa makowa z pomarańczą i miodem


Królowa w świątecznym wydaniu! Uwielbiam połączenie maku, miodu i pomarańczy. W środku, oprócz płatków owsianych, znajdują się pestki słonecznika, rodzynki, mąka migdałowa, daktyle, mleko migdałowe i cynamon. Moją owsiankę zawsze gotuje wieczorem, dzięki czemu rano jest dużo gęstsza i bardziej kremowa! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz