czwartek, 17 marca 2016

Rodem z USA




Amerykańskie pancakes smażone na maśle z syropem klonowym
serkiem, masłem orzechowym i dżemem z czarnej porzeczki

Dużo masła, i jeszcze 2 zjedzone prosto z patelni bo były bardziej apetyczne niż myślałem XD

Jadłem już różne placki. Wegańskie, cukiniowe, jogurtowe, serniczkowe. Ale jakoś tak do mnie dotarło, że klasyki u mnie nie było. Więc jest!

*przepis:

40 g mąki
70 ml maślanki
jajko
10 g stopionego masła
szczypta sody
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
słodzidło

masło do smażenia

Mąkę przesiewamy, miksujemy z resztą składników na gładkie, gęstsze od naleśnikowego ale rzadsze od plackowego, ciasto. 
Na patelni roztapiamy masło i smażymy z obu stron okrągłe pancake'sy.

7 komentarzy:

  1. Masło orzechowe i dżem z czarnej porzeczki, a do tego syrop klonowy i to wszystko na plackach- samo niebo, sam raj :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne! Jeszcze jedno z moich ulubionych maseł orzechowych :) Dawno nie robiłam klasycznych pancakes.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje się iestety już kończy :( Mam dwa słoje xxl, ale nie to samo, bo tylko 85% orzechów. Zagapiłem się i kupiłem.

      Usuń
  3. Wyglądają smakowicie.
    A masło orzechowe.. No wiadomo. Opcja obowiązkowa do śniadania! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Klasycznych pancakes nie jadłam już kilka lat i zazwyczaj robię placki z dodatkami. Narobiłeś mi ochoty na masło orzechowe :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wypróbować pancakes z masłem orzechowym, bo bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń