niedziela, 23 kwietnia 2017

Dzień dobry #2

Dzień dobry!
no 2

Pierwszy cykl dał mi trochę zapału, by w te weekendy trochę bardziej poeksperymentować i wyciągnąć aparat. Poszukać nowych smaków, połączyć to, czego nikt inny by nie mógł połączyć, ale jednocześnie znaleźć coś dla każdego.
Czy to coś co wymaga trochę dłuższego stania nad patelnią, czy szybkiego zabrania rano do plecaka i udania się w pogoń za autobusem. Może coś, co zawsze smakuje dobrze, albo coś odważniejszego i nieoczywistego, jednak doskonale komponującego się?
Wszystkie poniższe dania są wegańskie.


Wegańskie migdałowe placuszki kakaowe z dżemem malinowym i malinami


Wielokrotnie sprawdzone bezjajeczne pancakes. To tylko naturalnie słodki banan, kakao, kilka łyżek mąki migdałowej i jaglanej, szczypta proszku do pieczenia i kapka mleka migdałowego. Smażą się zawsze dobrze, są pyszne i zdrowe - bez cukru, tłuszczu i glutenu!


Kokosowa owsianka w słoiku z jabłkiem i bakaliami


W przypadku zaspania czy wygodnej opcji wyjściowej zawsze się sprawdza. Można przygotować ją wieczorem, albo rano zalać mlekiem w czasie mycia zębów czy zakładania butów. Ostatnio mam straszną fazę na mak oraz pestki słonecznika, więc nie mogło ich tu zabraknąć. Płatki owsiane zalałem gorącym mlekiem kokosowym, wymieszałem z wiórkami oraz mleczkiem kokosowym i startym na drobnej tarce jabłkiem. Dzięki dodatku owocu nie potrzebowała dodatkowego słodzenia!


Kasza gryczana palona z grejpfrutem, makiem, pestkami słonecznika i oliwą z oliwek

To połączenie wyszło mi intuicyjnie. Miałem ochotę na wytrawną sałatkę z kaszą i na ten czerwony owoc. Wyszło przepysznie, "ciężka" w smaku kasza i orzeźwiający grejpfrut, lekko intrygujący mak i oliwa z oliwek jako dopełnienie. Pełnia smaku! Nie mogło zabraknąć pieprzu oraz sosu sojowego. Do całości świetnie będzie pasowała pocięta w słupki marchewka, posiekana i zeszklona czerwona cebula albo fasolka szparagowa.


Kasza orkiszowa z mleczkiem i mlekiem kokosowym i truskawkami

Ta kasza stanowi doskonałą bazę - jak w sumie większość kasz - pod słodkie i wytrawne potrawy. Mimo że moja przygoda z nią zaczęła się całkiem niedawno, to będę po nią sięgał. Nie oczarowała mnie tak jak królowa jaglanka, ale chyba nic jej nie dorówna.
W bezpiecznym towarzystwie, kokos i truskawka to dobra para.

3 komentarze:

  1. Placki zapisuję do przetestowana, koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasza gryczna z grejpfrutem i oliwą, a do tego słonecznik i mak? Chyba wiem, co jutro padnie na talerz z rana!

    OdpowiedzUsuń