sobota, 15 kwietnia 2017

Extra kokosowy mazurek


Kokosowa tarta z kokosowym kremem budyniowo-maślanym

Przyznam, że przez jakiś czas nienawidziłem kremów maślanych. Uciekałem od nich, broniłem się jak tylko mogłem! Aż nastał przełomowy moment, mianowicie napoleonka. Niby nic, niby proste ciasto, ale za to jakie smaczne! Zakochałem się, przepadłem, cudowności!
Więc biało-biała tarta w klimacie ukochanego kokosa. Niby zwykły kruchy spód, niby zwykły budyń i normalne wiórki. Ale obiecuje wam, że tarta jest niesamowita, delikatna i kremowa! Swietnie sprawdzi się w formie wielkanocnego mazurka!
Mój przepis nie jest wegański, ale łatwo można go takowym uczynić. Wystarczy masło z przepisu zamienić na olej kokosowy a żółtka zastąpić odrobiną mleka.


Przepis:
tortownica 18 cm

180 g mąki
60 g wiórek kokosowych
100 g cukru
80-100 g zimnego masła lub oleju kokosowego (u mnie pół na pół)
2 żółtka lub 3 łyżki gęstego mleczka kokosowego
szczypta soli

450 ml mleka krowiego (lub mleczka kokosowego)
50-70 g cukru
40 g proszku budyniowego waniliowego lub śmietankowego
2 żółtka (w wersji wegańskiej można zastąpić dodatkowymi 50 ml mleka)
szczypta soli
100 g masła lub oleju kokosowego - miękkie ale nie płynne
100 g wiórek kokosowych

wiórki kokosowe do dekoracji lub roztopiona gorzka czekolada

Masło kroimy w kostkę, dodajemy mąkę, wiórki, cukier, sól i żółtka, łączymy widelcem a potem szybko zagniatamy rękoma na gładkie kruche ciasto. Owijamy w folię i chowamy do zamrażalnika na ok. godzinę. Po tym czasie wylepiamy formę wyłożoną papierem do pieczenia, zalepiając boki na 3-4 cm wysokości. Chowamy do lodówki na 30-40 minut. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni, i do gorącego piekarnika wkładamy tartę. Pieczemy 15-25 minut do zarumienienia.
Mleko zagotowujemy. Żółtka ucieramy z cukrem na puszystą masę, przesiewamy budyń i miksujemy do połączenia. Dodajemy połowę wrzącego mleka i miksujemy, po czym masę szybko dodajemy do pozostałego mleka w garnku. Łączymy, stawiamy na kuchenkę i gotujemy 1-2 minuty do zgęstnienia. Przekładamy do miseczki, przykrywamy folią (tak by dotykała wierzchu) i chłodzimy. Nie mieszamy! 
Wiórki kokosowe blendujemy w młynku do kawy lub blenderze na gładką, lekko lejącą się pastę. Dodajemy do masła i miksujemy do połączenia. Następnie partiami dodajemy budyń ciągle ucierając. Ew. dosładzamy do smaku cukrem pudrem. Krem nakładamy na kruche ciasto, z wierzchu obficie posypując wiórkami, lekko je dociskając. Chłodzimy kilka godzin w lodówce, najlepiej przez noc.



1 komentarz: