poniedziałek, 17 lipca 2017

Krem z bobu i pieczonych warzyw


Krem z bobu i pieczonego brokuła z koperkiem i śmietaną

Moja przygoda z bobem zaczęła się stosunkowo niedawno. Tak naprawdę, to dopiero  tym sezonie odkryłem, że jego smak jest cudowny i na prawdę go uwielbiam. Mój tata od zawsze kupował w workach i reklamówkach, a my wszyscy pomstowaliśmy, że gotuje go i zapach rozprzestrzenia się po całym domu! Teraz bób podbił nasze serca i razem wspólnie go zjadamy, aż wstyd mówić w jakich ilościach!
Choć jak na razie strączek ten najbardziej przemawia do mnie w formie podstawowej, to w zupie fantastycznie się komponuje. Jego orzechowy aromat podkreśla smak pieczonego brokuła a koperek wszystko dopełnia!


przepis:
3-4 porcje

300 g bobu
300 g brokuła
pół pietruszki
kawałek selera
mały kawałek marchewki
pół cebuli
4 ząbki czosnku
100 ml mleka
4 łyżki oleju 
2 łyżki soli 
mały ziemniak
3 łyżki sosu sojowego
1 łyżeczka cukru
kilka ziarenek pieprzu
pół pęczka koperku 
curry, bazylia, oregano - do smaku
woda lub bulion warzywny do konsystencji

śmietana do podania
posiekany koperek
kilka ziaren bobu

Bób gotujemy w wodzie z 1/2 łyżki soli. Brokuła myjemy, dodajemy, posiekaną cebulę, 2 łyżki oleju, 1/2 łyżki soli, szczyptę cukru, 1 łyżkę sosu sojowego, mieszamy i pieczemy w 200 stopniach przez ok. 30-35 minut. Ja upiekłem razem z innymi warzywami i ciastem ;)
W większym garnku gotujemy selera, marchew, ziemniaka i pietruszkę w małej ilości wody aż będą miękkie. Dodajemy bób, pieczonego brokuła, czosnek i gotujemy jeszcze 10 minut. Po tym czasie blendujemy na krem, dodajemy olej i mleka i blendujemy na aksamitny krem. Dodajemy koperek, sól, pieprz i inne przyprawy, blendujemy wraz z wodą lub bulionem - w zależności, czy lubimy gęste czy rzadsze kremy. Przekładamy do misek, podajemy ze śmietanką, koperkiem i bobem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz