poniedziałek, 3 lipca 2017

Tort a'la Biały Michałek


Tort a'la Biały Michałek
z białą czekoladą, masłem orzechowym, dżemem brzoskwiniowym 

Ludzie są jak torty. Zastanówcie się nad tym! Mieszanka smaków, kilka warstw, ciekawa kreacja. Ukryte pod warstwą kremów lub nagie. Każdy może być inny, może być wyjątkowy i to się w nich docenia. Myślę, że ja mógłbym być właśnie takim tortem! A ty, jakim tortem jesteś? ;)
Biała czekolada, słone masło orzechowe, kwaśny dżem brzoskwiniowy, czy to nie brzmi fajnie? Tort ten jest dla mnie niezwykle ważny, to mój tort urodzinowy!


przepis:
tortownica 23 cm

1 blat ciasta
200 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczka sody oczyszczonej
3 duże jajka
120 ml oleju
150 ml mleka
150 g cukru
1 łyżeczka esencji waniliowej
szczypta soli

krem z masła orzechowego
300 g masła orzechowego (u mnie domowe 100%)
400 g serka śmietankowego 18-22% tłuszczu (np. Mój Ulubiony) 
150 ml śmietany 30-36% (kremówki) 
ew. 2 łyżki masła w temperaturze pokojowej 
4-7 łyżek cukru pudru
szczypta soli (jeśli masło orzechowe jest bez niej)
sok z połowy cytryny
10 cukierków Białych Michałków - posiekanych

1 słoik dżemu brzoskwiniowego
+ ew. sok z cytryny, trochę wody  jeśli dżem jest mdły i mało smarowny

krem śmietankowy
330 ml śmietany 30-36% - schłodzonej
250 g serka śmietankowego 18-22% tłuszczu
2 łyżki cukru pudru
ew. usztywniacz 

200 g białej czekolady
50 g masła

300 ml wody
3 łyżki cukru pudru
sok z połowy cytryny

Białe Michałki do dekoracji - ok. 10 sztuk
śmietankowe groszki
posiekane fistaszki 

Tortownicę o średnicy 23 cm wykłady na spodzie papierem do pieczenia. W jednej misce łączymy mąkę, proszek i sodę. W drugiej misce mieszamy jajka, cukier, mleko, olej i sól (mikserem lub rózgą kuchenną), następnie przesiewamy suche składniki i mieszamy uzyskania gładkiej konsystencji. Przelewamy do tortownicy i wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i pieczemy 25-30 minut (do suchego patyczka). Wyjmujemy, po kilku minutach oddzielamy boki nożem i wyjmujemy z formy, studzimy. PIECZEMY 3 TAKIE CIASTA. 
Poncz. Wszystkie składniki razem mieszamy, odstawiamy. 
Krem z masła orzechowego. Masło orzechowe umieszczamy w misie z serkiem, cukrem pudrem, sokiem z cytryny. Miksujemy do napuszenia, ale tylko chwilę, by się nie zważył. Wlewamy kremówkę i krótko miksujemy. Chowamy do lodówki.
Krem śmietankowy. Serek miksujemy z cukrem pudrem do połączenia, wlewamy kremówkę i miksujemy aż powstanie krem. Dodajemy sok i ew. usztywniacz, miksujemy i chłodzimy w lodówce.
Białą czekoladę rozpuszczamy z masłem, studzimy, ale do momentu ciągle lejące, gęstej konsystencji.
Wykonanie. Na podstawce (u mnie spód tortownicy) układamy pierwszy blat ciasta płaską stroną do góry. Nasączamy 1/3 ponczu, nakładamy połowę dżemu oraz połowę kremu z masła orzechowego, wyrównujemy. Przykrywamy kolejnym blatem ciasta również dołem do góry, nasączamy i nakładamy dżem oraz krem. Przykrywamy kolejnym ciastem , nasączamy. Pokrywamy kremem śmietankowym. Polewamy białą czekoladą, dekorujemy orzechami, cukierkami i dropsami, lub innym wybranych sposobem. Chowamy do lodówki na kilka godzin lub na noc.


1 komentarz:

  1. Wygląda nieziemsko! Az zgłodniałam.
    https://julias-cooking.com/

    OdpowiedzUsuń