poniedziałek, 1 czerwca 2015

cynamonowy biszkopcik


cynamonowy omlet pieczony z musem rabarbarowo-truskawkowym





Na początku
wszystkim dzieciom - tym małym i tym trochę większym - chcę złożyć najlepsze życzenia z okazji Dnia dziecka!
Dzisiejszy dzień był bardzo przyjemny. Słoneczny poranek i równie słoneczne południe jak i popołudnie. Idealne, by zacząć nowy miesiąc. Może to nowa szansa? 
Dzisiaj wiem, że chcę, na prawdę chcę. 

Wracając do śniadania, to dzisiejszy wybór padł na pieczony omlet. Same omlety biszkoptowe są dla mnie nudne. Smaczne, ale ciągle nudne. Gdy rano wstałem, i zorientowałem się że jest dzień dziecka, wiedziałem, że pora zaszaleć. Wyszedł błyskawiczny, delikatny biszkopt cynamonowy, który doskonale nadawał się do wykorzystania wczorajszego musu. Na backstage'u doskonale komponował się też z masłem orzechowym! 

*przepis

2 białka
1 żółtko
szczypta soli
2 pełne łyżki mąki pszennej
2 łyżki mleka
1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
cynamon
słodzidło

Białka ubijamy na sztywną pianę z solą. Dodajemy żółtko i mleko, przesiewamy resztę składników. 
Miksujemy na najmniejszych obrotach. Pieczemy przez 20 minut w nagrzanym do 200 stopni piekarniku.

Prosty, pyszny i łatwy. Myślę, że każde dziecko da sobie z nim radę!


serio jak biszkopt!


4 komentarze:

  1. Jaki puchaty *.* Muszę go zrobić jak najszybciej, po prostu muszę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie śniadaniowe biszkopty uwielbiam, a cynamonowe należą do moich faworytów :)

    OdpowiedzUsuń