sobota, 16 kwietnia 2016

Gofry z Francji


Francuskie gofry z cukrem pudrem, jogurtem i bananem

Aż się zdziwiłem. Te gofry są zdecydowanie... inne? Robiąc je, nie spodziewałem się niczego. Bałem się, że nie wyjdą, ale tylko troszkę. Warto je zrobić, bo z wierzchu są chrupiące a wewnątrz trochę ciągnące(?).

*przepis:

25 g mąki
40 + 25 ml mleka
10 g masła
jajko
15 g śmietany lub gęstego jogurtu
⅓ łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta sody
słodzidło

40 ml mleka gotujemy z masłem, zdejmujemy z ognia i energicznie mieszamy z przesianą mąką. Wstawiamy na gaz, i mieszając, gotujemy ok minutę. (powstanie nam gęsta, lśniąca masa, która powinna odchodzić od ścianek naczynia). Studzimy. Dodajemy resztę składników i odstawiamy na godzinę, lub na noc do lodówki. Pieczemy w dobrze rozgrzanej gofrownicy przez kilka minut.

To dzisiaj miałem warzyć 65 kg.

1 komentarz: