środa, 3 lutego 2016

Zupa krem z pieczonej marchwi i papryki


Zupa krem z pieczonej marchwi i papryki
z mleczkiem kokosowym

Dlaczego zupy są super? Są rozgrzewające, nie wymagają dużego wkładu i są po prostu smaczne.
Bo kto zrozumie ciebie tak jak zupa? 
Kto cię pocieszy, kto cię zrozumie?
Zupa krem!

przepis:

600 g marchewki
1 duża papryka
1 mała czerwona cebula
2 ząbki czosnku
1,4 l bulionu
100 ml mleczka kokosowego
sos sojowy
olej (kokosowy)/oliwa
sól (gruboziarnista)
pieprz (świeżo mielony)
słodka i ostra papryka, curry, oregano, tymianek, bazylia,  

Marchew myjemy. Paprykę pozbawiamy środka. Czosnek i cebulę obieramy. Wszystkie warzywa kroimy w kawałki, polewamy sosem sojowym*, olejem. Posypujemy pieprzem, solą, tymiankiem i papryką. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy do miękkości około 60 minut.
Upieczone warzywa przesypujemy do garnka, zalewamy bulionem, doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy 10 minut. Blendujemy na aksamitny krem. Dolewamy mleczka i znowu blendujemy. Doprawiamy do smaku. Podajemy gorące. 
Ja swoją podałem następnego dnia.

*ja użyłem też ketchupu i sosu jalapeno

2 komentarze:

  1. Zupa krem nie pyta, zupa krem rozumie. XD
    Ostatnio zajadam się kremami warzywnymi (nie ma to jak taka rozgrzewająca kolacja), ale z papryką jeszcze nie robiłam. Zrobię na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepsze zimową porą. <3 mogłabym jeść codziennie (no, może prawie ;))

    OdpowiedzUsuń