poniedziałek, 23 maja 2016

Chrupiąca owsianka i słodka niespodzianka



Kokosowe batony owsiane z nerkowcami i miętą; jogurt naturalny i banan

Taka trochę inna owsianka. Miałem ochotę coś pochrupać, jednocześnie żeby było pożywnie i smacznie - jak zwykle.
I tu zrodził się pomysł. Upiecz owsiankę, w formie batona! Smak kokos-nerkowce kojarzę trochę z Questbarów. A dodatek mięty? Czemu nie - przecież rośnie w doniczce.

przepis:

65 g płatków owsianych
10 g posiekanych nerkowców
10 g mąki kokosowej
50 ml mleczka kokosowego
1 łyżeczka siemienia lnianego zalanego 3 łyżkami wody
kilka listków mięty
słodzidło

Wszystkie składniki miksujemy i zostawiamy na 30 minut. Na papierze do pieczenia formujemy prostokąt, pieczemy w 180 stopniach przez ok. 20-25 minut. Studzimy i kroimy - co mi się średnio udało

**

Tort śmietanowy

Przełożony dżemem wiśniowym oblany białą czekoladą i udekorowany truskawkami

Przygotowany przeze mnie na 75 urodziny dziadka (które były połączone z moimi). Każdy zjadł ze smakiem, nikt nie powiedział "nie lubię tortów" - co jest częstą wymówką, czy "nie zmieszczę go". A to był akurat jeden z dwóch tortów na imprezie. Spełniłem się jako cukiernik.


Zdjęcie jednego z kilku kawałków które zjadłem, tak pomyślałem że się przyda :)

.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz